התקנת מזגן vrf – המידע שחשוב להכיר

אחת הבשורות החדשניות ביותר בתחום מיזוג האוויר, היא כניסתם של מזגני ה-vrf לתמונה. התקנת מזגן vrf לא רק שתספק לכם יכולת שמירה על טמפרטורה קבועה בכל חדרי הבית, אלא גם יכולת שליטה עצמאית בטמפרטורה בכל חדר בנפרד, וכל זאת עם יחידה חיצונית אחת בלבד. כמובן שהדבר החשוב ביותר הוא לבצע התקנה נכונה של המזגן, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

 

מזגן vrf – תהליך ההתקנה

כאמור, מזגן vrf בנוי עם יחידה אחת חיצונית בלבד (שכוללת מדחס ומעבה) שמסוגלת לספק נפחי קירור משתנים לכל אחד מחדרי הבית בנפרד. באופן זה כל חדר נהנה מיכולת שליטה על הטמפרטורה וזאת בניגוד גמור למערכות מיני מרכזיות אחרות שאינן מאפשרות זאת. התקנת מזגן vrf היא מאוד פשוטה וכוללת את הצבת היחידה החיצונית, יצירת פתחים לצינורות הובלת האוויר הממוזג אל חדרי הבית וחיבור הצינורות ליחידות האיוד (למעשה, היחידות שפולטות את האוויר הממוזג).

 

יחידות האיוד יכולות להיות תלויות על הקיר (כמו מזגנים מפוצלים רגילים) או לחילופין, להיות נסתרות בתור תעלות הגבס, במקרה ויש כבר הכנה למזגן מיני מרכזי בבית. בפועל הדבר אומר כי התקנת מזגן vrf אינה שונה מבחינת הלקוח מהתקנה של כל מזגן אחר, אינה יקרה יותר, אינה מלכלכת ואינה מחייבת ביצוע שינויים פנימיים מרחיקי לכת. בבתים מתקדמים יותר, שכוללים מערכות “חשמל חכם”, ניתן לחבר את היחידות הפנימיות בקלות למערכת וליהנות מיכולות שליטה מוגברות בתכנון תרחישים מראש.

 

יתרונות התקנה נוספים

התקנה פשוטה כבר אמרנו, אך ישנם יתרונות נוספים שמזגני ה- vrf מציגים בכל מה שקשור לנוחות ההתקנה והיישום. אחד מהיתרונות הללו הוא הגמישות בהצבת היחידה החיצונית. בעוד מזגנים רגילים ומזגני אינוורטר מחייבים קירבה מסויימת בין היחידה החיצונית למאיידים (היחידות הפנימיות), הרי שמזגני ה- vrf מציעים גמישות גדולה יותר בכך שהיחידה החיצונית יכולה להיות מרוחקת ביותר (עד 150 מטרים!) מהיחידות הפנימיות, ולכן ניתן להגיד בביטחה כי ניתן להתקין אותה בכל מקום, ללא חשש או הפרעה.

 

התקנת מזגן vrf מאפשרת גם מודולריות לצרכי הרחבה וצמצום ללא כל קושי. אם למשל התקנתם מזגן vrf בעסק שלכם ואחד מהחללים בו עובר שיפוץ, ניתן בקלות לנתק אותו מהמערכת החיצונית ולהחזיר כאשר השיפוץ מסתיים. כנ”ל לגבי הרחבה, כאשר ישנם מזגני vrf  שאותם ניתן לחבר בקלות לעשרות ואף מאות יחידות פנימיות לפי הצורך. ההתקנה יכולה לעבור הרחבה בקלות גם לביצוע פונקציות נוספות. למשל, ניתן להסתייע ביחידה החיצונית לצרכי חימום מים כגון מי רחצה ואפילו בריכת שחייה.

 

למעשה, השימוש ביחידה החיצונית יכול להיות כה מגוון ומודולרי, כך שמדובר במערכת הקירור והחימום הטובה והמתקדמת כיום לצורכי השימוש הפרטי והמוסדי גם יחד. כמובן שחשוב מאוד לבחור בחברה שמתמחה בהתקנת מזגני vrf על מנת ליהנות מכל היתרונות שהוזכרו לעיל, ללא תקלות וקילקולים, ועם יכולת עבודה אופטימאלית שתחסוך לכם כסף רב בהוצאות החשמל.