מה זה VRF – יתרונות וחסרונות

 

עד לא מזמן, האפשרות היחידה שלנו בעת קניית מזגן הייתה כזה הבנוי כיחידה אחת, שפועל במצב של on/off  בלבד. מזגן מסוג זה אומנם הצליח לשמור על טמפרטורה קבועה בכל החדרים, אך היכולת שלו לשלוט בנפרד על הטמפרטורה בכל חדר לא הייתה קיימת. כיום סוף כל סוף נמצא הפתרון – מזגנים שפועלים בטכנולוגיית VRF.

 

מזגני ה-  VRFפועלים באופן קצת שונה ממה שהורגלנו, כאשר יחידה חיצונית אחת מחוברת ומבקרת מספר מאיידים, כך שהיא מסוגלת לפעול בקשת רחבה ביותר של הספקי כוח (ולא רק on/off). במילים אחרות – הטכנולוגיה מאפשרת בקרה אקלימית שונה בכל חדר או חלל במבנה, מבלי שתידרש התקנת מזגן נפרד לשם כך. בשורות הקרובות נסקור את היתרונות והחסרונות של מזגני ה- VRF, כך שתוכלו להחליט באופן מושכל האם כדאי להתקינם גם בבית שלכם.

 

היתרונות של טכנולוגיית ה- VRF

כאמור, גולת הכותרת של מזגני ה- VRF היא האפשרות לשלוט באופן מושלם על האקלים בחדרים השונים בבית. כל חדר נהנה מקופסת פיקוד עצמאית לוויסות הטמפרטורה כך שאפשר להגיע לטמפרטורות הרצויות בהעדפה אישית מושלמת. ניתן אף להתקין מערכת בקרה ראשית במקום מרכזי ולשלוט על כל החדרים בקלות.

 

מעבר לזאת, מזגני ה- VRF מספקים עוד מספר יתרונות חשובים לעומת סוגי מזגנים אחרים:

  • יעילות – מדובר במערכת חכמה ויעילה ששומרת על טמפרטורה קבועה ללא תנודות. כך לא תצטרכו לקום מזיעים בלילה בקיץ למרות שהטמפ’ כוונה ל- 22 מעלות, תופעה ידועה לכל מי שהתקין מזגן רגיל בבית.
  • מנוע שקט – יעילות המערכת גורמת לעבודה שקטה ביותר כך שלא תחושו כלל וכלל בפעולת המנוע. בנוסף, משום שמדובר במערכת אחת מרכזית ששולטת על יחידות קטנות יותר, הרי שהמנוע המרכזי נמצא רחוק מאוד מהחדרים.
  • חיסכון כספי – מזגנים על בסיס טכנולוגיית VRF פועלים בהספק משתנה ולכן הם חוסכים עד 50% מעלויות המיזוג. למעשה, המערכת מחזירה את עלויות ההשקעה בה לאחר כשנה עד שנתיים מרגע רכישתה.
  • אסתטיקה מושלמת – היעדר הצורך בהתקנת יחידות קירור נפרדות תורם בסופו של דבר גם לאסתטיקה משופרת של המבנה.

 

ומה החסרונות של טכנולוגיית ה- VRF?

החסרונות של מזגני ה- VRF כוללים בעיקר היעדר מגוון של מותגים לבחירה ועלות השקעה ראשונית גבוהה (אך כזו שמחזירה את עצמה). בנוסף יש לקחת בחשבון כי התקנה של מזגני VRF נחשבת לעניין יותר מסובך מאשר התקנה של מזגנים רגילים, כך שאסור בשום אופן ליפול על מתקין מזגנים חובבן.

 

הצורך במקצועיות מתבטא לא רק בהתקנת היחידה החיצונית במיקום המתאים ביותר והחיבורים שלה ליחידות הפנימיות, אלא אף באפיון מקדים ומושכל באשר לצרכי המיזוג במבנה והתאמה מדוייקת של המערכת והספקה. יש לקחת בחשבון כי התקנת מערכת חזקה מדי במבנים שאינם זקוקים לה עשויה לגרום לעבודה בהספקים נמוכים מדי עבורה, מה שעשוי לחבל בתקינותה לאורך זמן, לפגוע ביעילותה ולגרום לבזבוז אנרגיה והוצאות כספיות מיותרות.

 

אך בסופו של דבר, כל עוד תתקשרו עם חברת מיזוג אוויר מובילה, אתם רק תרוויחו מהתקנת מערכות VRF.