מערכות מיזוג תעשייתיות – דגשי בחירה מרכזיים

כאשר מעוניינים להתקין מערכת מיזוג תעשייתית הדבר צריך להתבצע תוך אפיון קפדני של הצרכים. יש לקחת בחשבון כי מערכות מיזוג תעשייתיות אמורות לקרר או לחמם חללים גדולים יחסית, כך שההתאמה חייבת להתבצע ברמה המדוייקת ביותר שרק אפשר. בשורות הקרובות נסקור את הדגשים שיש לקחת בחשבון בבחירת מערכת מיזוג תעשייתית, החל משלב האפיון ועד להתקנה הסופית.

 

אפיון צרכי העסק ממערכת המיזוג המיועדת

מיזוג אוויר בתעשייה נדרש מהיבטים רבים. ההיבט הראשון מיועד לעובדים, שזקוקים לעבוד בתנאים הנוחים ביותר, במשרדים, בסביבת הייצור והשירות. ההיבט השני קשור לתהליכי הייצור והאחסון עצמם, דבר שיכול להתבטא בעבודה בחדרי קירור, חדרים מיוחדים לאחסון מוצרים וחומרי גלם בחום או קור,  צורך בשמירה על טמפרטורה קבועה בייצור וכו’.

 

בהתאם לזאת, אפיון הצרכים והציפיות ממערכת המיזוג הוא שלב קריטי בביצוע ההתאמה הנכונה, ולשם כך עולה הצורך בעבודה עם מומחים בתחום, מהנדסי מערכות מיזוג תעשייתיות שמסוגלים לתכנן את המערכת כולה מבחינת מערך היחידות החיצוניות והפנימיות וסוג המזגנים. בשלב זה מבוצע חישוב הספקים ונפחי קירור ונבחנות יכולות העבודה המקסימאליות של המערכת המיועדת ואפשרויות גיבוי במקרה הצורך. נלקחים בחשבון פרמטרים כגון גודל החללים, חדירת חום למבנה, הפקת חום בתהליכי עבודה במבנה, חשיפה לשמש, איטום המבנה, מספר העובדים ויחידות מפיקות חום ועוד.

 

התכנון עצמו מתחשב ביעילות הנדרשת כך שעלויות המיזוג יהיו מינימאליות. בנוסף, על המתכנן לוודא כי ישנה תמיד האפשרות לבצע הרחבה או צמצום של מערכת המיזוג בהתאם לצורך וזאת ע”י תכנון נקודות מודולריות שיאפשרו זאת ללא השקעה כספית גדולה מדי. בהתאם לכך צריכה להיבחר מערכת מיזוג תעשייתית שזקוקה למינימום התחזוקה, מה שמוזיל את העלויות השוטפות לאורך זמן.

 

התקנה נכונה של המערכת

לאחר סיום שלב האפיון ובחירת המערכת המתאימה, מגיע שלב חשוב נוסף – שלב ההתקנה. עליכם לקחת בחשבון כי גם מערכת המיזוג האיכותית והמתאימה ביותר לצרכי המתחם, לבטח לא תבצע את עבודתה כהלכה ללא התקנה שאינה מיטבית. על המתקינים לעבוד בצורה מקצועית, לעיתים אף בתנאים קשים או תוך כדי הפעילות השוטפת של החלל התעשייתי (מפעל, מוסד ציבורי), מה שמחייב תיאום רב בין העובדים במקום ומנהלי העבודה. אך בסופו של דבר, מערכות מיזוג תעשייתיות שמותקנות כהלכה, יכולות לעבוד שנים רבות ללא תקלות מיוחדות עם צרכי תחזוקה מינימאליים.

 

אז אלו מערכות מיזוג תעשייתיות תוכלו למצוא?

בימינו ניתן למצוא מערכות מיזוג תעשייתיות מתקדמות ביותר, כאלה שידועות בחיסכון האנרגטי שלהן, בפעולתן השקטה, ביכולת התקנה מודולרית והתאמה אישית לכל לקוח. מזגני ה- vrf והמולטי-אינוורטר הם דוגמאות טובות לכך. מזגנים אלו מגיעים עם מספר מועט של יחידות חיצוניות שמסוגלות להתחבר ליחידות פנימיות רבות, עם יכולת שליטה עצמאית על כל יחידה, ובנוסף מספקים חיסכון אדיר בהוצאות החשמל.