מערכות מיזוג אוויר מתקדמות – מה הן מציעות?

לפני כמה עשורים פרצו מערכות מיזוג האוויר הראשונות לאוויר העולם, ושיפרו את איכות חיינו ללא היכר. מאז התחום רק הולך ומתפתח, ובימינו ניתן למצוא מערכות מיזוג אוויר מתקדמות שמאופיינות ביכולות שבעבר ניתן היה רק לחלום עליהן. במה הדבר מתבטא? להלן סקירת היכולות שיציעו לכם מערכות מיזוג האוויר המתקדמות ביותר.

 

יכולת שליטה על טמפרטורה קבועה בכל חדר בנפרד

אחד הדברים המצופים ממזגנים הוא שניתן יהיה לשלוט על כל חלל (חדר, אולם, משרד, אזור פעולה של מכונה, תא קירור וכו’) באופן עצמאי כך שניתן יהיה לבצע בקרה אקלימית נפרדת. כאשר מדובר במערכות בסיסיות, אין מנוס מלהשקיע ביחידת מיזוג אחת או יותר עבור כל חלל, כאשר כל יחידה זקוקה לבקרה משל עצמה. באופן זה מתבצע בזבוז משאבים וקיים קושי בשמירה על טמפרטורה אחידה לאורך זמן. המזגנים הרגילים אינם מצטיינים בוויסות אחיד, הם פועלים רק בצורה של “On-Off” וכאשר נדרשת יותר מיחידה אחת לחלל מסויים, המצב מסתבך עוד יותר.

 

מערכות מיזוג אוויר מתקדמות מציעות שימוש בפחות יחידות חיצוניות עם חיבור לעשרות עד מאות יחידות פנימיות, כאשר כל אחת מהן מציעה יכולת שליטה ובקרה עצמאית על הטמפרטורה. בפועל הדבר אומר כי מנוע אחד מסוגל לספק נפחי קירור משתנים עבור היחידות הפנימיות ואין צורך להשקיע במספר מזגנים בו זמנית. דוגמא טובה לכך היא מזגני ה- vrf ששומרים על טמפרטורה אחידה בזכות טכנולוגיית האינוורטר שלהם (פועלים למעשה באינספור הספקים) ומחוברים ליחידות פנימיות רבות שכל אחת מהן מספקת מיזוג בהתאם לדרישה. באופן זה לא קיימות תנודות בטמפרטורה, התחושה בבית תמיד נעימה ובמבני תעשייה ומבנים מוסדיים נשמרת הטמפרטורה המדוייקת בהתאם לצורך.

 

חיסכון בעלויות המיזוג

עוד עניין חשוב ברכישת מערכת מיזוג, היא עד כמה היא יעילה מבחינת פעולתה, מה שאמור להשתקף בהוצאות החשמל. מערכות מיזוג אוויר מתקדמות הן יעילות ביותר ומסוגלות לספק ערכי COP של למעלה מ- 6 (!!!). משמעות הדבר היא כי לאורך הזמן בזכות מערכות שכאלו מורגשת ירידה משמעותית בהוצאה האנרגטית לוויסות הטמפרטורה, מה שמשמעותי הן עבור הצרכן הפרטי והן לצרכי ייצור ומיזוג חללים מוסדיים. עלות ההשקעה הראשונית של מערכות מתקדמות שכאלו אולי גבוהה יותר מההשקעה במערכות בסיסיות, אך ההחזר על ההשקעה בא לידי ביטוי כבר החל מהשנה הראשונה, קל וחומר כאשר מדובר בצרכים התעשייתיים והמוסדיים.

 

התקנה מהירה

לא נוכל לסיים לפני שנדגיש את היכולת המעולה של מערכות מיזוג אוויר מתקדמות לעבור התקנה מהירה וזריזה בכל מבנה. הדבר מתאפשר בזכות מספר היחידות החיצוניות המועט שהן מחייבות, מה שחוסך מקום ומקל משמעותית על המתקינים. הדבר קשור גם למרחק הנדרש מהיחידות הפנימיות, שכן מערכות מתקדמות מאפשרות את התקנת היחידות החיצוניות רחוק מאוד מהן, לעיתים אף במאות מטרים ובהפרשי גבהים גדולים. כך יוצא שניתן לבצע התקנה של מערכות שכאלו בכל מבנה שהוא, מה שמאוד קשה לביצוע במקרים רבים במידה ובוחרים במערכות המיזוג הבסיסיות והפשוטות יותר.