מזגן אינוורטר או vrf – מה באמת עדיף?

 

מזגני האינוורטר מבוקשים מאוד בימינו, בשל יעילותם הרבה שתורמת לחיסכון רב בהוצאות בחשמל, העבודה השקטה שלהם ויכולתם לשמור על טמפרטורה קבועה בכל חדרי הבית. נדמה כי לא ניתן להשתפר יותר מזה, האמנם? הכירו את מזגני ה- vrf שנשענים על טכנולוגיית האינוורטר אבל מספקים עוד יתרונות רבים שערכם לא יסולא בפז.

 

בשורות הקרובות נסקור עבורכם את כל היתרונות הללו, כך שבפעם הבאה שישאלו אתכם מה עדיף, מזגן אינוורטר או vrf, אתם כבר תדעו את התשובה.

 

היתרון המרכזי של VRF – יכולת שליטה נפרדת על כל אחד מחדרי הבית

אתם אוהבים לישון בימות הקיץ הלוהטים והלחים מתחת לשמיכת הפוך עם טמפרטורת מזגן של 16 מעלות. זכותכם! אבל הילדים שלכם מתלוננים שקר להם. מה עושים? על מנת למנוע תופעה זו ישנן 2 אפשרויות – להתקין מזגן בכל חדר או לחילופין, לעבור לטכנולוגיית ה- vrf. משום שהתקנת יחידות מפוצלות בתוך כל חדר אינה מהווה אופציה משתלמת או אסתטית, הרי שטכנולוגיית ה- vrf היא זו שצריכה לעניין אתכם.

 

טכנולוגיית ה- vrf היא שדרוג של טכנולוגיית האינוורטר. מזגני אינוורטר הם אומנם יעילים, שקטים, חסכוניים ושומרים על טמפרטורה קבועה באופן מופתי, אך בסופו של דבר מדובר ביחידות מיני מרכזיות שמקררות את כל הבית כיחידה אחת ולמעשה כיוון הטמפרטורה משפיע על כל החדרים. אם כיוונתם את הטמפרטורה ל- 22 מעלות, זו הטמפרטורה שתורגש בכל החדרים שמחוברים ליחידה החיצונית.

 

מזגני vrf הם מזגנים שעובדים בצורה מעט שונה – הם אומנם מצוידים במנועי אינוורטר אך היחידה החיצונית מסוגלת לספק נפחי קירור משתנים עבור כל אחד מחדרי הבית. הרעיון פשוט – בכל חדר יש קופסת שליטה ובקרה נפרדת (יחידה קבועה או שלט) שבאמצעותה ניתן לקבוע את הטמפרטורה הרצויה מבלי להשפיע על שאר החדרים בבית! כך תוכלו להמשיך לישון בקור של 16 מעלות והילדים שלכם יהנו מאקלים נעים של 23 מעלות מבלי להתקין מזגנים נוספים.

 

כך שאם עליכם לבחור בין מזגן אינוורטר או vrf, אין ספק כי ה- vrf מהווה ערך מוסף משמעותי ביותר עבורכם.

 

יתרונות נוספים של VRF

אז הבנתם שמזגני ה- vrf מונעים את הצורך שבהתקנת מזגן מפוצל נפרד בכל חדר. אך מעבר לכך, ישנם עוד יתרונות שכדאי לקחת בחשבון כשמחליטים האם לרכוש מזגן אינוורטר או vrf. למשל, האם ידעתם כי מזגני ה-vrf הינם יעילים יותר? אם מזגני אינוורטר רגילים מתאפיינים ביעילות העברת חום טובה (ערכי COP של עד 4) הרי שמזגני vrf הרבה יותר יעילים מכך, ומציגים גם ערכי COP של 6 ומעלה. המשמעות היא חיסכון כספי אדיר בהוצאות החשמל במיזוג הבית.

 

בנוסף, היחידה החיצונית של מזגנים אלו יכולה להיות מותקנת רחוק מאוד מהיחידות הפנימיות כך שכמעט ואין מגבלות התקנה בבתים חדשים או כאלו שעוברים שיפוץ. על כל זאת ועוד, מדובר במערכת מודולרית שניתנת להרחבה או צמצום בכל עת ובהתאם לצורך ללא בעיות. כל אלו מביאים למסקנה אחת ברורה – המזגן הבא שלכם חייב להיות vrf.