מזגן אינוורטר או מזגן רגיל – מה עדיף?

בבואם לרכוש מזגן יוצעו לכם סוגי מזגנים רבים, כאשר הבחירה תהיה בדרך כלל בין סוגי המזגנים הרגילים (מזגן מפוצל או מזגן מיני מרכזי) לבין אלו שעובדים בטכנולוגיית האינוורטר. הקריטריונים שאמורים לעניין אתכם בתהליך הבחירה היא עד כמה המזגן חסכוני באנרגיה ולא זולל חשמל, האם עבודתו שקטה ולא מורגשת, וכמובן מחירו הסופי ללקוח. בכל מקרה תמיד שווה להתייעץ עם בעל מקצוע או חברת מיזוג אוויר.

 

בשורות הקרובות נסקור את ההבדלים שבין 2 סוגי המזגנים על פי כל אחד מהקריטריונים הללו, כדי שתוכלו להבין אחת ולתמיד איזה מזגן עדיף – מזגן אינוורטר או רגיל.

 

מזגנים רגילים

המזגנים הרגילים לא השתנו יתר על המידה בשנים האחרונות מבחינת אופן הפעולה שלהם. אב הטיפוס שלהם היה מזגן החלון, שבו היחידה הפנימית היתה מחוברת ישירות ליחידה החיצונית דרך פתח גדול בקיר. השינוי הדרמטי ביותר שהתרחש בהם לאורך השנים הוא היכולת לאפשר את התקנת היחידה החיצונית הרחק מהיחידה הפנימית, מה שיצר את המזגן המפוצל של ימינו. כיום אף ניתן להשתמש בהם עם יחידה חיצונית אחת שממזגת את כל הבית, וזהו למעשה המזגן המיני מרכזי של ימינו.

 

בבואם להחליט האם לרכוש מזגן אינוורטר או רגיל, תגלו כי המזגן הרגיל זול בהרבה, אך חשוב לציין כי מזגנים רגילים פחות יעילים מבחינת צריכה חשמלית, וכמו כן מפיקים הרבה יותר רעש בזמן פעולתם. בנוסף, המזגן הרגיל נמצא תמיד באחד משני המצבים הבאים – On או Off, מה שאומר שעד להגעתו לטמפ’ הרצויה הוא פועל במלוא ההספק, וכאשר הוא מגיע לנקודת היעד הוא מפסיק וחוזר חלילה. מעבר לבזבוז האנרגיה המתרחש, הדבר אינו מאפשר שמירה מיטבית על טמפ’ קבועה בחדרים.

 

מזגני אינוורטר

מהרגע שהופיע מזגן האינוורטר הראשון, הדבר שינה את תחום מערכות מיזוג האוויר לחלוטין, זאת בזכות תכונותיהם יוצאות הדופן לעומת מה שמציעים המזגנים הרגילים. במה הדבר מתבטא? ובכן, מזגני אינוורטר פועלים בטנולוגיה מעט שונה מהמזגנים הרגילים. אין להם שני מצבי פעולה בלבד (On ו- Off) אלא הם פועלים בהספק משתנה, בהתאם לפקודות החיישן שנמצא על פני היחידה הפנימית.

 

בפועל הדבר אומר כי מזגני האינוורטר משנים את הספק המנוע שלהם בהתאם לנדרש, ובשל כך הטמפ’ נשארת תמיד קבועה בחדרים. שיטת פעולה זו מביאה ליעילות מוגברת כך שהחיסכון באנרגיה בא לידי ביטוי בצורה משמעותית בחשבון החשמל של הצרכן, כך שגם אם מדובר בהשקעה ראשונית גבוהה יותר (ואכן, מזגני אינוורטר מעט יקרים יותר ממזגנים רגילים), הרי שהשקעה זו מחזירה את עצמה כבר בשנה הראשונה, במיוחד כאשר מדובר במזגנים מיני מרכזיים שממזגים חללים גדולים בבית.

 

אם תוסיפו לכך את העובדה שמזגני אינוורטר מאופיינים בשקט מופתי לעומת מזגנים רגילים, שבהם צריך לעשות את מירב המאמצים על מנת להרחיק כמה שיותר את היחידה החיצונית מחדרי הבית על מנת לא לשמוע את רעשו של המנוע, הרי התשובה לשאלה מה עדיף – מזגן אינוורטר או רגיל, ברורה מאליה.