תכנית מיזוג לבית – איך ועם מי לעשות?

האקלים במדינתנו מחייב התקנת מערכת מיזוג הולמת בבית. היעדים – השקעה כספית הגיונית שתניב נוחות שימוש מירבית מבחינת יכולות השליטה בטמפרטורות, חיסכון משמעותי בעלויות החשמל ושמירה על אסתטיקת המבנה. על מנת לעמוד ביעדים אלו יש להתקין מערכת מיזוג רק לאחר הפקת תכנית מיזוג מסודרת. בשורות הקרובות נציג בפניכם את השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר מכינים תכנית מיזוג לבית, ואף נבין עם מי כדאי להתקשר על מנת להשיג את התכנית המומלצת ביותר.

 

תכנית מיזוג לבית – בשביל מה צריך את זה? ומהם השיקולים?

כאשר מתכננים את מערך המיזוג בבית יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים אשר אי הקפדה עליהם עלולה לספק לכם מיזוג שאינו אידיאלי. בין השיקולים שצריך להתייחס אליהם:

  • בחירת סוג המזגן – ניתן להשתמש ביחידות מיזוג לכל חדר (מזגן מפוצל), מזגן מיני מרכזי (רגיל או אינוורטר) או מזגנים שפועלים בטכונולגיית VRF (מאפשרים ויסות טמפ’ נפרד עבור כל חדר מבלי להתקין יחידות עצמאיות רבות).
  • הספקי מערכת המיזוג – יש לקחת בחשבון כי מזגנים חזקים מדי בהתאם לצורך בפועל אינם פועלים ביעילות, נהרסים טרם זמנם ומבזבזים חשמל רב. הדבר נכון גם לגבי מזגנים שאינם חזקים דיו לצורך בפועל. על כן חשוב מאוד לבדוק את צרכי המיזוג בבית ובהתאם לכך לבחור את ההספקים הרצויים. השיקולים רבים ונקבעים על פי מבנה החדרים, גובה החלל, שטח הבית, חשיפה לשמש, קיומם של רעפים, בית פרטי לעומת דירה במבנה קומות ורמת איטום המבנה.
  • אסתטיקה חיצונית – ריבוי יחידות עצמאיות גורם לאסתטיקה לקויה של המבנה עם מראה של מנועים תלויים בכל עבר. מאידך, כאשר בכל זאת ניתן להגיע למצב שבו היחידות אינן נראות כלפי חוץ, לעיתים רצוי להעדיף זאת על פני השקעה במערכת מרכזית. תכנית מיזוג לבית שתתוכנן באופן מקצועי, תספק לכם בדיוק את המראה שאתם מחפשים.
  • אסתטיקה פנימית – דבר שניתן לתכנן היטב באמצעות שימוש ביחידות פנימיות (במזגנים מפוצלים) או שימוש בתעלות (במזגנים מיני מרכזיים). בנוסף, יש להתחשב בצרכי תעלות ניקוז המים ותכנון נכון של דרכי הגישה אליהם במקרה של תקלה ונזילות.

 

במי נעזרים על מנת ליצור תכנית מיזוג אוויר אידיאלית?

“נתקין מזגן נפרד בכל חדר וזהו, מי צריך את כאב הראש הזה?” – למרות שעל פניו נדמה כי בכך פותרים את כל הבעיה, הרי שאין כך הדבר. יש לקחת בחשבון כי התקנת מזגן נפרד בכל חדר מערבת השקעה ראשונית גבוהה, פוגעת בחזות המבנה, מחייבת התקנת יחידה פנימית בכל חדר ועשויה להסתכם גם בהוצאות חשמל גבוהות.

 

אז לא, מתקין המזגנים הוא לא הדמות המקצועית שיכולה לעזור בהכנת תכנית מיזוג לבית, ויש לפנות אל חברות מיזוג אוויר המתמחות בנושא. דרך חברות שכאלה התכנית עצמה מבוצעת ע”י מהנדס מיזוג אוויר שלוקח בחשבון את כל הפרמטרים שהוצגו לעיל ומציע את האפשרויות הטובות ביותר ליישום. לאחר הפקת התכנית מתקיימת פגישה בין הלקוח לבין נציג החברה ומנהל העבודה, ובהתאם לצרכים  של הלקוח “נתפרת” התכנית המומלצת ביותר.

 

רק תכנון מושכל וחכם יביא להתקנה מהירה ויעילה של מערכת המיזוג בבית, תוך השגת אקלים נעים ונוח בכל החדרים, אסתטיקה משופרת והחזרת ההשקעה בחיסכון הוצאות החשמל לאורך הזמן. שיהיה בהצלחה!