איך לבחור חברת מיזוג אוויר?

 

מזג האוויר בישראל לא משאיר שום מקום לפתרונות אחרים לוויסות החום בבית מלבד המזגן. מה שאומר שאנחנו בדיוק נכנסים לתקופה שבה התחרות על כיסכם ותשומת ליבכם מטעם חברות מיזוג האוויר נמצאת בעיצומה. ובכן, זהו בדיוק הזמן להכין אתכם לכך. להלן הדגשים החשובים שיש לבדוק לפני שמתקשרים עם חברת מיזוג אוויר כזו או אחרת. קראו ויישמו בהתאם.

 

דרשו אפיון מלא של הצרכים לפני ההתקנה

התקנת מערכת מיזוג אוויר במתחם מסויים דורשת מקצוענות לשמה. על מנת להתאים את המערכת הטובה ביותר יש לקחת בחשבון את גודל החדרים, נפחם (גובה התקרה), מבנה הבית, כיוון הרוח, בידוד המבנה, הימצאות חלונות גדולים בכיוון השמש ואת האקלים בו גרים. בחברות רבות מידי לא מתייחסים ברצינות רבה לתהליך האפיון החשוב הזה ולעיתים רבות מערכת המיזוג מותאמת ללקוח באמצעות שיחת טלפון ותו לא. זוהי לא דרך ההתנהלות של חברת מיזוג אוויר רצינית. חברה שכזאת תדאג לשלוח אליכם איש מקצוע שיאפיין בדיוק את צרכי מיזוג האוויר של המבנה וימליץ על המערכת הטובה ביותר בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם. חברה שמנסה “לדחוף” לכם מערכת מיזוג מבלי להגיע פיזית למבנה שלכם, היא חברה שכדאי מאוד להימנע מהתקשרות עימה.

 

חפשו קבלן מיזוג אוויר מוכח

בישראל מותקנים מידי שנה מאות אלפי מזגנים. האם ידעתם שלפחות מחצית מהם מותקנים ע”י בעלי מקצוע שלא עברו די קורסים על מנת לספק את העבודה המקצועית ביותר? ככה זה שלקוחות רבים מתפתים למחירים נמוכים שמוצעים על ידי מתקינים שמקצועיותם מוטלת בספק. על כן חשוב כי תבררו מראש מול נציגי חברת מיזוג האוויר המיועדת האם איש המקצוע שיהיה אחראי על הפרוייקט שלכם (ולו אף התקנת מזגן בודד בחדר!) הוא קבלן מיזוג אוויר שעבר את כל ההכשרות המתאימות. אל תתפשרו על פחות מכך, שכן עבודה שאינה מקצועית עשויה להסתיים בנזילות, בריחת גז, בעיות חשמל ועוד צרות רבות.

 

אל תתפשרו על פחות מאחריות מלאה

כל מזגן אמור להגיע עם תקופת אחריות בת מספר שנים לפחות מטעם היצרן והמשווק. האחריות תקפה כל עוד מתבצע שימוש נכון במזגן והוא הותקן בצורה הנכונה. החלק השני של תנאי האחריות תלוי לחלוטין בחברת מיזוג האוויר שתבחרו בה, שחייבת להיות מקצועית ולבצע את ההתקנה בקפדנות ועל פי כל כללי המקצוע. בנוסף, שימו לב כי אתם מקבלים מהחברה המתקינה תקופת אחריות על העבודה עצמה. כך במקרה של נזילה או בעיית חשמל כלשהי תהיה לכם כתובת לטיפול ולא תצטרכו להוכיח את זכאותכם לטיפול ותיקון ללא עלות.

 

ומה בקשר למחיר?

אל תתפתו באופן אוטומטי למחירים הנמוכים ביותר שיוצעו לכם, שכן הדבר עלול לעלות לכם ביוקר. רצוי לבצע סקר שוק קצר, לקבל הצעות מחיר מ-3-4 חברות מיזוג אוויר ולבחור באופן מושכל בהתאם לקריטריונים שציינו. כל שתואר לעיל תקף לגבי התקנה של כל מערכת מיזוג אוויר שהיא, ממזגן פשוט לחדר ועד למערכת מיזוג אוויר מרכזית מהסוג המתקדם ביותר.